lördag 18 december 2010

Summering Vättern med Timo och Anders.

En psykiskt hård dag. Det mesta av tiden låg man på minus. Eftersom jag fick den första 53 cm rödingen på mitt bete så fick jag två minus poäng lekfärgad + i fredningsområdet, så gick snacket vidare hela dagen. Hade nu minus 3 p.g.a Timo inte hann drilla fisk på sitt spö som jag tog över och den var ju tappad redan innan jag tog spöt..
Efter massa snack och löjor ända upp till öronen i Salsa båten fick vi dubbelhugg. En 7,5 kg superlax på Timos spö och en tappad på mitt spö igen. Andres körde yxmetoden och vipps så var laxen i båten tog inte lång stund. Har film på det, kanske lägger ut om det inte strider mot mina gratisreklam principer. Efter ett tag var det hugg på mitt spö igen. Timos tur att drilla 3kg Öring. Det roliga var att han drillade in fisken med en VK skalle (måste ha känts hårt för han). Sedan var det dags igen mitt i glöggdrickandet högg det på ett djuprigsspö igen, koppen flyger och jag fort på spöt. Känner efter ett tag att handen bultar av kramp (drilla lax med ett metspö är inte det mest ergonomiska för handen). En ca 6 KG lax kastas upp i båten. Sedan dags för korv, dricka, godis o.s.v. Efter ett tag hugger det på djupriggen igen..Dags för Timo och drilla en halvt lekfärgad Röding på 65 cm som glatt simmade tillbaka. En väldigt intensiv och trevlig dag med massa nya lärdomar om löjtacklingar och fiskeplatser. Tack tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar