söndag 16 december 2012

Summering Vättern med Anders och TImo

En oförglömlig dag på Vättern..Morgonen startade med några rödinghugg samt smålax, en tomteröding på ca 3 kg samt en blank på 2.5 kg. På eftermiddagen kom fisket igång igen med en märkt lax på 7 KG samt en blankröding på två kg. Timo tappade även en lite bättre lax mot slutet, han menade på att jag körde med pimpelkrok på wobblern. Det blev även ett dopp i hamnen för min del, skulle putta ut aktern från bryggan i den hårda ost vinden som gjorde att båten for runt lite. Av någon anledning gick det åt ...... och jag ligger mellan båten och bryggan! Anders skriker, Olle har ramlat i sjön!! han kommer springandes och kollar om allt har gått bra, vilket de gjorde, en mobiltelefon mindre samt lite blött här och var. Hade jag inte haft mitt Ursuit underställ hade det inte varit skönt resten av resan hem.  Tack Anders och Timo för en rolig dag på sjön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar